GAJZLEROVÁ, Lenka. Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením (Integration of Digital Technologies to Education - Use of Computers in Educating Students with Intellectual Disabilities in Germany). In VÍTKOVÁ, M., OPATŘILOVÁ, D. (eds.). Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 449-458. ISBN 978-80-7315-216-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením
Name in Czech Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením
Name (in English) Integration of Digital Technologies to Education - Use of Computers in Educating Students with Intellectual Disabilities in Germany
Authors GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, p. 449-458, 10 pp. 2011.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00054933
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-216-1
Keywords (in Czech) rámcový vzdělávací program; informační a komunikační technologie; nová média; digitální technologie; speciální vzdělávací potřeby; Förderschule; vzdělávací moduly; počítačové programy; upořádání třídy; tablet; interaktivní tabule
Keywords in English framework educational program; information and communication technologies; new media; digital technologies; special education needs; Förderschule; educational modules; software; classroom layout; tablet; interactive board
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 13/4/2012 07:52.
Abstract
Článek je věnován problematice integrace digitálních technologií do edukačního procesu na základě analýzy kurikurárních dokumentů České republiky ve srovnání s analýzou příkladu vzdělávacího plánu Fördeschule německé spolkové země Baden-Württemberg. Dále je ve stati uveden rozbor příkladu přípravy učitelů na základě učebních modulů, které následně usnadňují zapojení digitálních technologií do výuky. Součástí integrace digitálních technologií je i problematika a náročnosti požadavků na vhodné uspořádání kmenové třídy s PC, analýza možnosti digitálního hardwaru usnadňujícího práci učitele i žáků a uspořádání počítačové učebny.
Abstract (in English)
The article focuses on the issues of integrating digital technologies to educational processes based analysis on curricular documents of the Czech Republic in comparison with analysis educational program of Fördeschule in Baden-Württemberg. The article further develops possibilities analysis of teacher preparation in educational modules, which enable the use of digital technologies in teaching. Integration of digital technologies is connected with issues as appropriate level of difficulty, main classroom layout, possibilities of hardware supporting the work of teachers and students and computer classroom setup.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 3/5/2024 21:54