STŘELEC, Stanislav. K procesuálním aspektům přípravy budoucích učitelů na kooperaci s rodiči žáků (Towards Processual Aspects Of Prospective Teachers’ Preparation To Cooperation With Their Pupils’ Parents). In ŠIMONÍK, O. Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. 2. Díl. Sborník příspěvků z pracovního semináře, který se konal dne 12. října 2011 na PedF MU. Brno: MUNI PRESS - MSD, 2011, p. 155-163, 8 pp. ISBN 978-80-210-5710-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K procesuálním aspektům přípravy budoucích učitelů na kooperaci s rodiči žáků
Name (in English) Towards Processual Aspects Of Prospective Teachers’ Preparation To Cooperation With Their Pupils’ Parents
Authors STŘELEC, Stanislav.
Edition Brno, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. 2. Díl. Sborník příspěvků z pracovního semináře, který se konal dne 12. října 2011 na PedF MU, p. 155-163, 8 pp. 2011.
Publisher MUNI PRESS - MSD
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5710-4
Keywords (in Czech) budoucí učitel; kooperace; rodiče žáků; teoretická východiska; poznatky z výzkumu; doporučení; pregraduální studium
Keywords in English prospective teacher; cooperation; pupils’ parents; theoretical foundation; research results; recommendation; pregraduate study
Changed by Changed by: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc., učo 211. Changed: 10/4/2012 21:22.
Abstract
Článek se zabývá teoretickými východisky, zobecněnými nálezy z výzkumných šetření a doporučeními pro teoretickou i praktickou přípravu budoucích učitelů na spolupráci s rodiči žáků. V této souvislosti jsou hledány odpovědi na otázky - kdy a v jakém rozsahu může získat student učitelství potřebné teoretické poznatky a praktické zkušenosti pro kooperaci s rodiči žáků? Je možné získat základní praktickou průpravu k činnostem třídního učitele již v pregraduální fázi učitelského studia apod.
Abstract (in English)
The paper deals with theoretical foundations, generalized research findings and recommendations for prospective teachers’ theoretical and practical preparation to cooperation with pupils’ parents. In this context we search for the answers to questions such as – when and in what a range can a student of a teacher profession get the required knowledge and practical experience necessary for his or her cooperation with pupils’ parents. Is it possible to acquire a basic practical preparation for a form teacher’s activities already within a pre-graduate preparation process?
Links
MUNI/A/1024/2010, interní kód MUName: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence (Acronym: RKK)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 2/9/2024 06:19