BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Nový studijní obor Speciální pedagogika pro učitele středních škol. Online. In Franiok, P., Kovářová, R. (eds.). Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2011. s. 7-16. ISBN 978-80-7368-942-1. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nový studijní obor Speciální pedagogika pro učitele středních škol
Název anglicky New Stady Programme Special Education for Teachers of Secondary Schools
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí) a Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání Ostrava, Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice, od s. 7-16, 10 s. 2011.
Nakladatel Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00054940
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7368-942-1
Klíčová slova česky speciální pedagogika inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola učitel odborných předmětů
Klíčová slova anglicky Special Education; Inclusive Education; Pupils with Special Needs; Secondary School; Teacher of Vocational Subjects
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 2. 3. 2014 21:31.
Anotace
Článek seznamuje se změnami ve společnosti, kdy se prohlubuje snaha po inkluzi žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol, školských zařízení, do zaměstnání a do společnosti. Se změnou pohledu na edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (inkluzivní vzdělávání) se mění postavení učitelů a speciálních pedagogů na školách a charakter jejich úkolů při edukativním procesu. Člának se zabývá analýzou úspěšnosti studijního oboru Speciální pedagogika pro učitele středních škol v kombinaci se studijním oborem Učitelství odborných předmětů pro střední školy – specializace služby, studovaném v rámci studijního programu učitelství pro střední školy v navazujícím magisterském studiu, kombinovaná forma na základě realizovaných výzkumných projektů absolventů studia.
Anotace anglicky
The article contains with changes in the society increase the efforts to integrate and include children with special educational needs to schools, educational facilities, and to the society in general. Changes in the perspective on education of pupils with special educational needs (inclusive education) also changes the roles of regular teachers and special teachers and the nature of their duties in the educational process. The chapter analyzes the success of the study of Special Education for teachers of Secondary schools in combination field of study Teaching.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 10:01