VÍTKOVÁ, Marie. Sociálně pedagogická a speciálně pedagogická opatření pro jedince se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 85-110, 22 s. ISBN 978-80-210-5693-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sociálně pedagogická a speciálně pedagogická opatření pro jedince se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním
Název anglicky Social Education and Special Education Measures for Persons with Disability and Social Disadvantages
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu, od s. 85-110, 22 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00054956
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5693-0
Klíčová slova česky zdravotní postižení Mezinárodní klasifikace funkčnosti postižení a zdraví sociální znevýhodnění speciální pedagogika sociální pedagogika sociální práce zákon o sociálních službách sociální poradenství služby sociální péče služby sociální prevence
Klíčová slova anglicky special educational support; individuals with special educational needs; disability; health disadvantage; social disadvantage; assistant teacher; the Education Act; the Social service Act; Act on communication systems of deaf and deafblind people
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 26. 3. 2012 14:53.
Anotace
V kapitole je prezentovaná Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, postižení a zdraví. Byla vyvinuta jako víceúčelová klasifikace pro různé discipliny a oblasti využití. Nový přístup ke klasifikaci WHO směřuje pokud možno k samostatnému vedení života osob s postižením při rozsáhlé společenské integraci. Společenská integrace směřuje k perspektivním cílům podpořeným pedagogicky, aby jedinec byl schopen vyrovnat se se svým postižením. Pojem postižení se stává relativní kategorií. Dále je charakterizovaný pojem sociálního znevýhodnění a jsou konfrontovány úkoly sociální a speciální pedagogiky vzhledem ke zkoumané cílové skupině. Závěrem jsou uvedeny tři příklady výzkumných šetření.
Anotace anglicky
This chapter presents our current goals in education under current legislative arrangements. Attention is given to individuals with special educational needs and is specifically defined educational support for these individuals with regard to the type and degree of disability, with numerous references to the carried out research investigations.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 21:02