HRICOVÁ, Lenka. Projekty zaměřující se na podporu sociální inkluze osob se smyslovým postižením a jejich vliv na inkluzi školskou (Projects Focused on Support of Social Inclusion of Persons with Sensory Impairments and the Influence on School Inclusion). In Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2011. ISBN 978-80-7315-215-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projekty zaměřující se na podporu sociální inkluze osob se smyslovým postižením a jejich vliv na inkluzi školskou
Name (in English) Projects Focused on Support of Social Inclusion of Persons with Sensory Impairments and the Influence on School Inclusion
Authors HRICOVÁ, Lenka.
Edition Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-215-4
Keywords (in Czech) Sociální integrace; školská integrace; inkluze; projekty; sluchové postižení; hluchoslepota
Keywords in English Social integration; school integration; inclusion; hearing impairment; deafblindness
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Changed: 26/3/2012 13:44.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na podporu sociální inkluze osob se zdravotním postižením, konkrétně osob s postižením smyslovým. Jsou v něm ve vzájemné souvislosti prezentovány tři konkrétní projekty, které buď byly či právě jsou realizované s důrazem na podporu sociální inkluze, ale také s ohledem na význam a vliv těchto projektů na inkluzi školskou. Dvě výzkumná šetření byla realizována v rámci diplomových projektů studentek Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, poslední projekt je podpořen programem EU Mládež v akci.
Abstract (in English)
The article is focused on the support of social inclusion of persons with health impairments, especially of persons with sensual impairments. There are three projects presented in the article, which were or are realised with emphasis on the support of social inclusion, but also with aspect of the sense and influence of this projects on school inclusion. Two researches were realised as the diploma thesis from two students of the Faculty of Education at the Masaryk University, the last one is facilitated from the programme EU Youth in action.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/7/2024 22:14