a 2011

Projekty zaměřující se na podporu sociální inkluze osob se smyslovým postižením a jejich vliv na inkluzi školskou

HRICOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Projekty zaměřující se na podporu sociální inkluze osob se smyslovým postižením a jejich vliv na inkluzi školskou

Name (in English)

Projects Focused on Support of Social Inclusion of Persons with Sensory Impairments and the Influence on School Inclusion

Authors

HRICOVÁ, Lenka

Edition

Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-215-4

Keywords (in Czech)

Sociální integrace; školská integrace; inkluze; projekty; sluchové postižení; hluchoslepota

Keywords in English

Social integration; school integration; inclusion; hearing impairment; deafblindness

Tags

Reviewed
Změněno: 26/3/2012 13:44, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zaměřuje na podporu sociální inkluze osob se zdravotním postižením, konkrétně osob s postižením smyslovým. Jsou v něm ve vzájemné souvislosti prezentovány tři konkrétní projekty, které buď byly či právě jsou realizované s důrazem na podporu sociální inkluze, ale také s ohledem na význam a vliv těchto projektů na inkluzi školskou. Dvě výzkumná šetření byla realizována v rámci diplomových projektů studentek Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, poslední projekt je podpořen programem EU Mládež v akci.

In English

The article is focused on the support of social inclusion of persons with health impairments, especially of persons with sensual impairments. There are three projects presented in the article, which were or are realised with emphasis on the support of social inclusion, but also with aspect of the sense and influence of this projects on school inclusion. Two researches were realised as the diploma thesis from two students of the Faculty of Education at the Masaryk University, the last one is facilitated from the programme EU Youth in action.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education