Detailed Information on Publication Record
2011
Projekty zaměřující se na podporu sociální inkluze osob se smyslovým postižením a jejich vliv na inkluzi školskou
HRICOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Projekty zaměřující se na podporu sociální inkluze osob se smyslovým postižením a jejich vliv na inkluzi školskou
Name (in English)
Projects Focused on Support of Social Inclusion of Persons with Sensory Impairments and the Influence on School Inclusion
Authors
HRICOVÁ, Lenka
Edition
Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-215-4
Keywords (in Czech)
Sociální integrace; školská integrace; inkluze; projekty; sluchové postižení; hluchoslepota
Keywords in English
Social integration; school integration; inclusion; hearing impairment; deafblindness
Tags
Reviewed
Změněno: 26/3/2012 13:44, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zaměřuje na podporu sociální inkluze osob se zdravotním postižením, konkrétně osob s postižením smyslovým. Jsou v něm ve vzájemné souvislosti prezentovány tři konkrétní projekty, které buď byly či právě jsou realizované s důrazem na podporu sociální inkluze, ale také s ohledem na význam a vliv těchto projektů na inkluzi školskou. Dvě výzkumná šetření byla realizována v rámci diplomových projektů studentek Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, poslední projekt je podpořen programem EU Mládež v akci.
In English
The article is focused on the support of social inclusion of persons with health impairments, especially of persons with sensual impairments. There are three projects presented in the article, which were or are realised with emphasis on the support of social inclusion, but also with aspect of the sense and influence of this projects on school inclusion. Two researches were realised as the diploma thesis from two students of the Faculty of Education at the Masaryk University, the last one is facilitated from the programme EU Youth in action.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|