Detailed Information on Publication Record
2011
Osvojování kompetencí pro realizaci environmentální výchovy v přípravném učitelském vzdělávání
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Osvojování kompetencí pro realizaci environmentální výchovy v přípravném učitelském vzdělávání
Name (in English)
Developing the Competence to Implement Environmental Education in the Undergraduate Teacher Training
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. 2. díl. p. 70-77, 8 pp. 2011
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00054981
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5710-4
Keywords (in Czech)
biofilní orientace vzdělávání; ekologická gramotnost; environmentální výchova; environmentální kompetence; kompetence učitele; kultura; příroda; přípravné vzdělávání; průřezové téma
Keywords in English
biophiled orientation of education; crosscurricular topic; cultural; environmental education; ecological literacy; environmental/ecological competence; nature; teachers competence; undergraduate teacher training
Tags
Reviewed
Změněno: 25/8/2013 09:11, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorka poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně realizovat environmentální výchovu (EV), především v rámci pedagogické přípravy v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Uvádí přehled pedagogických kompetencí a činností, které přispívají k jejich rozvoji. Předkládá problémové okruhy vzdělávání, které korespondují s principy jeho biofilní orientace. V závěru prezentuje některé výsledky ankety, v níž se studenti vyjadřovali k vybraným tématům vzdělávání.
In English
The author points out the possibilities of developing the competence to implement environmental education (EV) successfully, primarily within teacher training for future primary school teachers. She presents a survey of teachers competencies and activities that enhance their development. She suggests the key topics of primary education, which correspond to the principles of the biophiled orientation. Finally, she presents selected results of a survey, in which students expressed their opinions on several topics in teacher training.
Links
MUNI/A/1024/2010, interní kód MU |
|