ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK. Power and communication processes in the classroom. Online. In ECER 2011. 2011, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Power and communication processes in the classroom
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání ECER 2011, 2011.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00050391
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky educational communication; power; power relationships; power constellations
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 11:55.
Anotace
This paper focuses on classroom power relationships and examines how these are created during the communication process between the teacher and the pupils. We define power as the ability to influence actions of a person or a whole group of other people (McCroskey et al., 2006). This definition encompasses actions whose goal could be both to change someone else’s behaviour or to strengthen it and keep it on the same level. In this sense, power is the essence of teaching because according to Richmond and Roach (1992) being a teacher always involves using of interpersonal power and the quintessence of teaching lies in influencing of students.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaVNázev: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 13:04