PANČOCHA, Karel a Helena VAĎUROVÁ. Attitudes of future teachers and other professionals towards individuals with disabilities and inclusion. (Poster). Online. In Forschungskulturen im Diskurs. 2011, [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Attitudes of future teachers and other professionals towards individuals with disabilities and inclusion. (Poster)
Autoři PANČOCHA, Karel a Helena VAĎUROVÁ
Vydání Forschungskulturen im Diskurs, 2011.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Postoje; inkluze; budoucí učitelé
Klíčová slova anglicky Attitudes; Inclusion; Future Teachers
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 18. 1. 2012 11:56.
Anotace
Specific category within the research of attitudes are studies focusing on attitudes of teachers and other professional in education in in-service and pre-service situations. Attitudes of teachers towards students with special educational needs are one of the main factors for successful education in inclusive settings. Negative attitudes towards individuals with disabilities function as hidden barriers specifically for those, who wish to fully participate in a given society. Negative attitudes of in-service teachers are hard to change. Therefore, we need to form positive attitudes towards inclusion and towards people with disabilities in general already in pre-service teacher training. Students of three faculties of Masaryk University (Education, Science and Medicine) that had a compulsory course in special education were asked to reveal their attitudes towards people with disabilities and inclusion. We used the three component model of attitude (cognitive, affective and conative).
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 23:30