PITNEROVÁ, Pavla and Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ. Osoby se zdravotním postižením a jejich kompetence potřebné pro trh práce (People with Disabilities and their Competences needed at the Job Market). In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. první. Brno: Paido, 2011, p. 270-280. ISBN 978-80-7315-216-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Osoby se zdravotním postižením a jejich kompetence potřebné pro trh práce
Name in Czech Osoby se zdravotním postižením a jejich kompetence potřebné pro trh práce
Name (in English) People with Disabilities and their Competences needed at the Job Market
Authors PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. p. 270-280, 11 pp. 2011.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055009
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-216-1
Keywords (in Czech) inkluze; volný trh práce; zaměstnávání osob se zdravotním postižením; ekonomická aktivita; nezaměstnanost; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; klíčové kompetence; zkušenosti zaměstnavatelů
Keywords in English inclusion; job market; employment of persons with disabilities; economic activity; education of pupils with special educational needs; vocational education; key competencies; social inclusion; experience of employers
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 13/4/2012 07:53.
Abstract
K současným trendům školství na evropské úrovni patří inkluzivní vzdělávání a celoživotní učení. Neustále se zvyšující kvalita komplexní podpory osob se zdravotním postižením vede také ke zvyšování kvality, nabídky a dostupnosti vzdělávání, ke zlepšení kompetencí těchto osob a ke zvýšení možností jejich profesního uplatnění, což je významnou prevencí sociální exkluze a tématem připravovaného výzkumu. Plný text uveden na CD.
Abstract (in English)
Inclusive education and lifelong learning undoubtedly belong among current trends in education at the European level. The system of comprehensive support has been improving its quality, enlarging the range of services offered and accessibility of education to persons with health disabilities. Topic of our research is employment of people with disabilites.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 7/5/2024 05:48