PITNEROVÁ, Pavla and Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ. Připravenost osob se zdravotním postižením pro uplatnění na trhu práce jako nástroj sociální inkluze (Readiness of People with Disabilities for Success at the Job Market as a Tool for Social Inclusion). In Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2011. ISBN 978-80-7315-215-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Připravenost osob se zdravotním postižením pro uplatnění na trhu práce jako nástroj sociální inkluze
Name in Czech Připravenost osob se zdravotním postižením pro uplatnění na trhu práce jako nástroj sociální inkluze
Name (in English) Readiness of People with Disabilities for Success at the Job Market as a Tool for Social Inclusion
Authors PITNEROVÁ, Pavla and Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ.
Edition Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-215-4
Keywords (in Czech) osoby se zdravotním postižením; pracovní uplatnění; trh práce; sociální inkluze; sociální exkluze; participace; inkluzivní vzdělávání; klíčové kompetence
Keywords in English people with disabilities; work success; job market; social inclusion; social exclusion; participation; inclusive education; key competencies
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 29/2/2012 15:40.
Abstract
Inkluzivní vzdělávání a celoživotní učení patří k současným trendům školství na evropské úrovni. Neustále se zvyšující kvalita komplexní podpory osob se zdravotním postižením vede také ke zvyšování kvality, nabídky a dostupnosti vzdělávání, ke zlepšení kompetencí těchto osob a ke zvýšení možností jejich profesního uplatnění, což je významnou prevencí sociální exkluze. Text představuje projekt výzkumného šetření zaměřeného na problematiku připravenosti osob se zdravotním postižením na požadavky trhu práce.
Abstract (in English)
Inclusive education and lifelong education belongs to current trends of European level. Rising quality of complex support for people with disabilities leads to better quality, offer and access to education. It also improves their skills and chance for professional success, which is an important prevention of social exclusion. This text presents a research project focused on the problems of how to prepare people with disabilities for the demands of the job market.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 2/5/2024 15:26