C 2011

Směr rozvoje vysokoškolského poradenství nastavený vzdělávací politikou EU a ČR

HLOUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Směr rozvoje vysokoškolského poradenství nastavený vzdělávací politikou EU a ČR

Název anglicky

The direction of development of university counselling set by educational policy of the EU and the Czech Republic

Autoři

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Aktuální problémy vysokoškolského poradenství : Trendy, metody a speciální otázky. od s. 26-30, 5 s. 2011

Nakladatel

Asociace vysokoškolských poradců o.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00055012

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-260-1198-9

Klíčová slova česky

Vysokoškolské poradenství; vysoké školy; celoživotní učení; celoživotní poradenství; kariérové poradenství.

Klíčová slova anglicky

University counselling; university; lifelong learning; lifelong guidance; career guidance.

Štítky

rivok

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2012 13:11, Mgr. Petra Georgala

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek vychází z analýzy vybraných dokumentů Evropské unie a České republiky, které nastavují priority rozvoje poradenských služeb. Pro účely analýzy byly vybrány dokumenty vydané od roku 2004 do současnosti, které se týkají poradenství a celoživotního učení, jehož nedílnou součástí je i terciární vzdělávání a další vzdělávání na vysokých školách. V dokumentech je sledován význam a společenská očekávání ve vztahu k poradenství, principy poskytování poradenských služeb a specifické úkoly pro rozvoj poradenských služeb na vysokých školách. Výsledky této analýzy slouží k pojmenování směru dalšího rozvoje současného vysokoškolského poradenství v ČR.

Anglicky

This paper stems from the analysis of selected documents of the European Union and the Czech Republic which set a priority of development of guidance and counselling services. Some documents published between 2004 and 2011 were chosen for the purpose of this analysis. They deal with guidance and counselling and lifelong learning, the integral part of which is also tertiary education and some other(adult) education at universities. The meaning and social expectations in relation to counselling are monitored in documents, furthermore, principles of providing couselling services and specific tasks for development of university counselling services in the Czech Republic are also observeed. Results of this analysis serve for designating the direction of further development of current university counselling in the Czech Republic.
Zobrazeno: 21. 10. 2024 00:20