HLOUŠKOVÁ, Lenka. Směr rozvoje vysokoškolského poradenství nastavený vzdělávací politikou EU a ČR. In Aktuální problémy vysokoškolského poradenství : Trendy, metody a speciální otázky. Brno: Asociace vysokoškolských poradců o.s. s. 26-30. ISBN 978-80-260-1198-9. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Směr rozvoje vysokoškolského poradenství nastavený vzdělávací politikou EU a ČR
Název anglicky The direction of development of university counselling set by educational policy of the EU and the Czech Republic
Autoři HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Aktuální problémy vysokoškolského poradenství : Trendy, metody a speciální otázky. od s. 26-30, 5 s. 2011.
Nakladatel Asociace vysokoškolských poradců o.s.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00055012
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-260-1198-9
Klíčová slova česky Vysokoškolské poradenství; vysoké školy; celoživotní učení; celoživotní poradenství; kariérové poradenství.
Klíčová slova anglicky University counselling; university; lifelong learning; lifelong guidance; career guidance.
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 13:11.
Anotace
Příspěvek vychází z analýzy vybraných dokumentů Evropské unie a České republiky, které nastavují priority rozvoje poradenských služeb. Pro účely analýzy byly vybrány dokumenty vydané od roku 2004 do současnosti, které se týkají poradenství a celoživotního učení, jehož nedílnou součástí je i terciární vzdělávání a další vzdělávání na vysokých školách. V dokumentech je sledován význam a společenská očekávání ve vztahu k poradenství, principy poskytování poradenských služeb a specifické úkoly pro rozvoj poradenských služeb na vysokých školách. Výsledky této analýzy slouží k pojmenování směru dalšího rozvoje současného vysokoškolského poradenství v ČR.
Anotace anglicky
This paper stems from the analysis of selected documents of the European Union and the Czech Republic which set a priority of development of guidance and counselling services. Some documents published between 2004 and 2011 were chosen for the purpose of this analysis. They deal with guidance and counselling and lifelong learning, the integral part of which is also tertiary education and some other(adult) education at universities. The meaning and social expectations in relation to counselling are monitored in documents, furthermore, principles of providing couselling services and specific tasks for development of university counselling services in the Czech Republic are also observeed. Results of this analysis serve for designating the direction of further development of current university counselling in the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 08:52