Detailed Information on Publication Record
2011
Směr rozvoje vysokoškolského poradenství nastavený vzdělávací politikou EU a ČR
HLOUŠKOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Směr rozvoje vysokoškolského poradenství nastavený vzdělávací politikou EU a ČR
Name (in English)
The direction of development of university counselling set by educational policy of the EU and the Czech Republic
Authors
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Aktuální problémy vysokoškolského poradenství : Trendy, metody a speciální otázky. p. 26-30, 5 pp. 2011
Publisher
Asociace vysokoškolských poradců o.s.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/11:00055012
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-260-1198-9
Keywords (in Czech)
Vysokoškolské poradenství; vysoké školy; celoživotní učení; celoživotní poradenství; kariérové poradenství.
Keywords in English
University counselling; university; lifelong learning; lifelong guidance; career guidance.
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 28/3/2012 13:11, Mgr. Petra Georgala
V originále
Příspěvek vychází z analýzy vybraných dokumentů Evropské unie a České republiky, které nastavují priority rozvoje poradenských služeb. Pro účely analýzy byly vybrány dokumenty vydané od roku 2004 do současnosti, které se týkají poradenství a celoživotního učení, jehož nedílnou součástí je i terciární vzdělávání a další vzdělávání na vysokých školách. V dokumentech je sledován význam a společenská očekávání ve vztahu k poradenství, principy poskytování poradenských služeb a specifické úkoly pro rozvoj poradenských služeb na vysokých školách. Výsledky této analýzy slouží k pojmenování směru dalšího rozvoje současného vysokoškolského poradenství v ČR.
In English
This paper stems from the analysis of selected documents of the European Union and the Czech Republic which set a priority of development of guidance and counselling services. Some documents published between 2004 and 2011 were chosen for the purpose of this analysis. They deal with guidance and counselling and lifelong learning, the integral part of which is also tertiary education and some other(adult) education at universities. The meaning and social expectations in relation to counselling are monitored in documents, furthermore, principles of providing couselling services and specific tasks for development of university counselling services in the Czech Republic are also observeed. Results of this analysis serve for designating the direction of further development of current university counselling in the Czech Republic.