D 2011

Obraz jako východisko výuky dějepisu.

RODRIGUEZOVÁ, Veronika

Basic information

Original name

Obraz jako východisko výuky dějepisu.

Name in Czech

Obraz jako východisko výuky dějepisu

Name (in English)

Image as a resource for the tuition of history

Authors

RODRIGUEZOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 4 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). p. 34-52, 75 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055035

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5587-2

Keywords (in Czech)

obraz; obrazová gramotnost; výukový program, tematická kooperativní výuka; integrovaná kooperativní výuka; metody a techniky dramatické výchovy; didaktika dějepisu

Keywords in English

image; visual literacy; educational programme; thematic cooperative instruction; integrated cooperative tuition; methods and techniques of drama education; didactics of history

Tags

Reviewed
Změněno: 2/3/2012 10:16, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek pojednává o možnostech využití obrazového materiálu ve výuce dějepisu. Analyzuje konkrétní případ výukového programu, zaměřeného na dějiny starověkého Egypta.

In English

The article deals with the possibilities of usage of visual material in the tuition of history. It analyses a specific case of an educational programme aimed at the history of ancient Egypt.