SUQUET, Petra. JAZYKOVÉ FUNKCE A JAZYKOVÁ ÚROVEŇ A1 PRO FRANCOUZŠTINU (LANGUAGE FUNCTIONS AND LANGUAGE LEVEL A1 FOR FRENCH LANGUAGE). In MAGNANIMITAS. Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2011. 1. vyd. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2011, p. 342-349. ISBN 978-80-904877-6-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name JAZYKOVÉ FUNKCE A JAZYKOVÁ ÚROVEŇ A1 PRO FRANCOUZŠTINU
Name (in English) LANGUAGE FUNCTIONS AND LANGUAGE LEVEL A1 FOR FRENCH LANGUAGE
Authors SUQUET, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Hradec Králové, Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2011, p. 342-349, 8 pp. 2011.
Publisher MAGNANIMITAS
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055036
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-904877-6-5
Keywords (in Czech) Cizí jazyk; prahová úroveň; výuka francouzštiny; Společný evropský referenční rámec; profily referenčních úrovní
Keywords in English Foreign language; Threshold level; French as a foreign language; Common European Framework of Reference for Languages; reference level description
Changed by Changed by: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D., učo 11336. Changed: 4/4/2012 19:40.
Abstract
Cílem textu je představit referenční nástroje pro výběr mluvních aktů zastupujících základní jazykové funkce ve výuce francouzštiny. Nejprve analyzujeme funkčně pojmový přístup k výběru učiva pro výuku cizích jazyků a projekt tzv. prahových úrovní, které ve snaze vymezit obsah jazykového vzdělávání zaměřily svou pozornost na potřeby žáka. Dále poukazujeme na souvislost těchto nástrojů s profily referenčních úrovní pro francouzštinu, které lze uplatnit při analýze jazykového obsahu učebnic a které jsme se rozhodli využít jako výzkumný nástroj v naší disertační práci.
Abstract (in English)
In this text we describe a reference tool for the selection of speech acts representing the basic language functions in teaching French language. First, we analyze the functional-notional approach to the selection of the curriculum for the teaching of foreign languages and a project called the threshold level, which in an attempt to define the content of language learning focused their attention on the needs of the pupil. Then, we point out the relationship of these tools with reference level descriptions for French which can be applied to the analysis of langure textbooks kontent, and which we decided to use as a research tool in our thesis.
PrintDisplayed: 24/4/2024 14:44