PROCHÁZKOVÁ, Lucie a Iveta ŘEZNÍČKOVÁ. Integrativní vzdělávání žáků se spinální svalovou atrofií. In Vítková, M., Opatřilová, D. et al. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 1. vydání. Brno: Paido. s. 343-353. ISBN 978-80-7315-216-1. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrativní vzdělávání žáků se spinální svalovou atrofií
Název česky Integrativní vzdělávání žáků se spinální svalovou atrofií
Název anglicky Integrative Education of Students with Spinal Muscular Atrophy
Autoři PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí) a Iveta ŘEZNÍČKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, od s. 343-353, 11 s. 2011.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055038
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-216-1
Klíčová slova česky spinální svalová atrofie; neuromuskulární onemocnění; tělesné postižení; integrace; pomůcky; asistence; překážky
Klíčová slova anglicky spinal muscular atrophy; neuromuscular disease; physical disability; integration; supporting aid; assistance; obstacles
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lucie Procházková, Ph.D., učo 20097. Změněno: 24. 3. 2012 15:34.
Anotace
Spinální svalová atrofie patří mezi vrozené neuromuskulární choroby s progresivním průběhem, které se vyznačují pokračujícím omezením zejména v oblasti motoriky, které má zásadní vliv na život člověka a jeho možnosti. U dětí je pozornost třeba věnovat vzdělávání. Vzhledem k tomu, že nedochází k postižení v oblasti kognitivní, je možný a vhodný integrativní způsob vzdělávání, při kterém je však nutná zvýšená míra podpory. Tento text prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, z něhož je patrná důležitost vhodné podpory, asistence, pomůcek a komunikace se třídou a rodiči.
Anotace anglicky
Spinal muscular atrophy is a congenital neuromuscular disease with progressive course. The disease causes progressive loss of motor skills and, therefore, significantly impacts the life of the person and his/her possibilities. Education should be the main focus with children. The disease does not affect the mental capacity, therefore, integration is the recommended way of education. However, more support measures have to take place. This text presents results of a qualitative research. Support, assistance, helping aids and communication with the class and the family are very important.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 06:29