JIREČEK, Miroslav. Výuka dějepisu na školách obecných a měšťanských v Československu v letech 1918-1939 z hledika vývoje kurikulárních dokumentů (History Education at Primary and Secondary Schools in Czechoslovakia in 1918-1939 in Terms of Curricula Documents´ Development). Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, PdF, 2011, 25/2011, No 1, p. 3-20. ISSN 1211-6068.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výuka dějepisu na školách obecných a měšťanských v Československu v letech 1918-1939 z hledika vývoje kurikulárních dokumentů
Name in Czech Výuka dějepisu na školách obecných a měšťanských v Československu v letech 1918-1939 z hledika vývoje kurikulárních dokumentů
Name (in English) History Education at Primary and Secondary Schools in Czechoslovakia in 1918-1939 in Terms of Curricula Documents´ Development
Authors JIREČEK, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, PdF, 2011, 1211-6068.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055072
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) dějepis; kurikulum; Československo
Keywords in English history; curricula; Czechoslovakia
Changed by Changed by: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D., učo 135695. Changed: 22/1/2012 11:19.
Abstract
Výzkumný příspěvek nabízí stručný chronologický přehled výuky dějepisu na obecných a měšťanských školách v Československu v letech 1918–1939 z hlediska vývoje základních kurikulurních dokumentů platných ve sledovaném období.
Abstract (in English)
The research present contribution offers a brief chronological survey of history teaching at primary and burgher schools in Czechoslovakia in the period 1918-1939 viewed from the angle of changes of the basic school curricula at that period.
PrintDisplayed: 10/8/2024 17:28