BOČKOVÁ, Barbora. Analýza morfologické a syntaktické složky u dětí předškolního věku (Analysis of Morphological and Syntactic Levels of the Speech in Pre-school Children). In OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantages. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 241-251, 10 pp. ISBN 978-80-210-5708-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza morfologické a syntaktické složky u dětí předškolního věku
Name (in English) Analysis of Morphological and Syntactic Levels of the Speech in Pre-school Children
Authors BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantages. p. 241-251, 10 pp. 2011.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055086
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5708-1
Keywords (in Czech) dítě předškolního věku; narušená komunikační schopnost; speciálně pedagogická diagnostika; morfologická složka; syntaktická složka
Keywords in English pre-school childre; impaired communication ability; speech therapy diagnostics; morphological level; syntactical level
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D., učo 67483. Changed: 23/1/2012 13:19.
Abstract
V kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které bylo zaměřeno na analýzu komunikační schopnosti dětí předškolního věku. Dominantním cílem výzkumu byla analýza gramatické a syntaktické složky u dětí, u nichž byla diagnostikována narušená komunikační schopnost. Analýza uvedených oblastí pak byla provedena také u skupiny kontrolní, tedy u dětí intaktních.
Abstract (in English)
The chapter presents resultsof research that analysed the communication ability of pre-school children. The aim was to analyse the grammatical and syntactic speech levels of children with impaired communication ability. The analysis of both levels was also implemented in the control group of children without the impairments.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/7/2024 13:50