BOČKOVÁ, Barbora and Jiřina KLENKOVÁ. Lexikální a morfologicko-syntaktická složka u dětí s tělesným postižením (Lexical, Morphological and Syntactic Speech Components in Children with Physical Disabilities). In OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantages. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 227-239, 12 pp. ISBN 978-80-7315-219-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lexikální a morfologicko-syntaktická složka u dětí s tělesným postižením
Name (in English) Lexical, Morphological and Syntactic Speech Components in Children with Physical Disabilities
Authors BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantages. p. 227-239, 12 pp. 2011.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055089
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-219-2
Keywords (in Czech) dítě předškolního věku; vývoj řeči; dítě s tělesným postižením; narušená komunikační schopnost; logopedická diagnostika; diagnostika narušeného vývoje řeči
Keywords in English pre-school age children; speech development; children with physical disabilities; impaired communication ability; speech therapy diagnostics; development diagnostics
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Changed: 19/2/2013 13:08.
Abstract
V kapitole jsou zpracovány výsledky výzkumu v oblasti vývoje řeči u dětí předškolního věku. Prezentovaný výzkum se zaměřil na zjištění lexikální a morfologicko-syntaktické jazykové roviny u dětí s tělesným postižením a dětí intaktních.
Abstract (in English)
The chapter presents the results of research focused on speech development of pre-school age children. Presented research focused on lexical and morphosyntactic language levels of both children with physical disabilities and without.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 7/6/2024 20:19