GRENAROVÁ, Renée. Hodnocení a diferencovaný přístup k žákům s SPU ve výuce ruskému jazyku v pedagogickém výzkumu (Assessment and Differentiated Approach to Pupils with SLD in Russian Language Teaching in Educational Research). In Lucká, M. Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. Zborník príspevkov konferencie s medzinárodnou účasťou. 1. vyd. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis © 2011, 2011, p. 56-62, 180 pp. ISBN 978-80-8082-509-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hodnocení a diferencovaný přístup k žákům s SPU ve výuce ruskému jazyku v pedagogickém výzkumu
Name in Czech Hodnocení a diferencovaný přístup k žákům s SPU ve výuce ruskému jazyku v pedagogickém výzkumu
Name (in English) Assessment and Differentiated Approach to Pupils with SLD in Russian Language Teaching in Educational Research
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Trnava, Meranie vedomostí ako súčasť zvyšovania kvality vzdelávania. Zborník príspevkov konferencie s medzinárodnou účasťou, p. 56-62, 180 pp. 2011.
Publisher Typi Universitatis Tyrnaviensis © 2011
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055124
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-8082-509-6
Keywords (in Czech) Hodnocení; diferencovaný přístup; žáci s SPU; výuka ruskému jazyku; pedagogický výzkum
Keywords in English Assessment; Differentiated Approach; Pupils with SLD; Russian Language Teaching; Educational Research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 28/3/2013 21:57.
Abstract
Příspěvek přináší výsledky výzkumu, který autorka realizovala v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání MSM 0021622443. Autorka prezentuje na příkladu ruštiny výsledky pedagogického výzkumu k problematice hodnocení v cizojazyčném vyučování. Ve stati je prezentován výzkum provedený na 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji.
Abstract (in English)
The paper brings the analysis of the results of an experimental qualitative research study the autor realized within the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education MSM 0021622443. The author gives the example of the Russian results of educational research on the issue of evaluation in foreign language teaching. The article describes research in teaching Russian language at lower secondary schools in South Moravian region.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 7/6/2024 23:56