PLUCKOVÁ, Irena. Úroveň přírodovědných znalostí studentů 1. ročníku oboru Učitelství pro I. stupeň. BIOLOGIE, CHEMIE, ZEMĚPIS Časopis pro výuku na základních a středních školách. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, a.s., 2011, Ročník 20, 3x, s. 361 - 366, 5 s. ISSN 1210-3349.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Úroveň přírodovědných znalostí studentů 1. ročníku oboru Učitelství pro I. stupeň
Název česky Úroveň přírodovědných znalostí studentů 1. ročníku oboru Učitelství pro I. stupeň
Název anglicky THE LEVEL OF SCIENTIFIC KNOWLEDGE OF 1ST YEAR STUDENTS STUDYING PRIMARY SCHOOL TEACHER TRAINING PROGRAMME FOR PRIMARY
Autoři PLUCKOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání BIOLOGIE, CHEMIE, ZEMĚPIS Časopis pro výuku na základních a středních školách, Praha, SPN - pedagogické nakladatelství, a.s. 2011, 1210-3349.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055125
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Přírodovědná gramotnost, výzkumy PISA v ČR základní znalosti fyziky a chemie možnosti vývoje v dané oblasti
Klíčová slova anglicky basic physical and chemical knowledge PISA researches in Czech Republic possibilities of development scientific literky
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Irena Plucková, Ph.D., učo 9651. Změněno: 28. 3. 2012 13:41.
Anotace
V rámci vzdělávání hovoříme vedle matematické či čtenářské gramotnosti také o gramotnosti přírodovědné. Výzkumy PISA v České republice ukázaly pokles přírodovědné gramotnosti českých žáků. Na katedře chemie jsme pomocí dotazníkového šetření zkoumali proč tomu tak je a jak tento výsledek změnit? To je tedy otázka nejen pro učitele přírodovědných předmětů na ZŠ, ale i pro učitele přírodovědných oborů na pedagogických a přírodovědeckých fakultách.
Anotace anglicky
Within the education we can talk about mathematic literacy or reading literacy and also about scientific literacy. In Czech Republic, the researches PISA has proved the decline of scientific literacy by Czech pupils. Why has this happened and how can we change it? That is the question not only for teachers of scientific subjects at secondary schools but also for teachers of scientific subjects at faculties of education and science.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 16:00