Detailed Information on Publication Record
2011
K problematice výzkumu vývoje vyučovacího předmětu (Nástin teoretických východisek disertačního projektu)
JIREČEK, MiroslavBasic information
Original name
K problematice výzkumu vývoje vyučovacího předmětu (Nástin teoretických východisek disertačního projektu)
Name in Czech
K problematice výzkumu vývoje vyučovacího předmětu (Nástin teoretických východisek disertačního projektu)
Name (in English)
To the problems of school subject research (Outline of theoretical basis of dissertation)
Authors
JIREČEK, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 4 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů), p. 69–75, 7 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055131
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5587-2
Keywords (in Czech)
vyučovací předmět; kurikulum; srovnávací pedagogika; historicko-srovnávací analýza
Keywords in English
school subject; curriculum; comparative pedagogy; comparative-historical analysis
Tags
Reviewed
Změněno: 4/4/2013 16:45, Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá teoretickým pozadím disertační práce zkoumající vývoj vyučovacího předmětu dějepis. Krátce přibližuje srovnávací pedagogiku, kde upozorňuje na chybějící chronologické hledisko v rámci této disciplíny, a nastiňuje metodu výzkumu, za kterou byla zvolena historicko-srovnávací analýza. Příspěvek se zabývá také některými teoriemi, které se věnují výzkumu vývoje vyučovacích předmětů.
In English
The contribution deals with the theoretical backround of the disertation which investigates the school subject history. It shorty depicts comparative pedagogy, where points about the mising chronological view in a fram of this discipline and sketches the method of the research, which is comparative historical analysys. The contribution also deals with same theories which devote to the research of school subject development.