JIREČEK, Miroslav. K problematice výzkumu vývoje vyučovacího předmětu (Nástin teoretických východisek disertačního projektu) (To the problems of school subject research (Outline of theoretical basis of dissertation)). In J. Doleželová (ed.). Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 4 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 69–75. ISBN 978-80-210-5587-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K problematice výzkumu vývoje vyučovacího předmětu (Nástin teoretických východisek disertačního projektu)
Name in Czech K problematice výzkumu vývoje vyučovacího předmětu (Nástin teoretických východisek disertačního projektu)
Name (in English) To the problems of school subject research (Outline of theoretical basis of dissertation)
Authors JIREČEK, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 4 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů), p. 69–75, 7 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055131
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5587-2
Keywords (in Czech) vyučovací předmět; kurikulum; srovnávací pedagogika; historicko-srovnávací analýza
Keywords in English school subject; curriculum; comparative pedagogy; comparative-historical analysis
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D., učo 135695. Changed: 4/4/2013 16:45.
Abstract
Příspěvek se zabývá teoretickým pozadím disertační práce zkoumající vývoj vyučovacího předmětu dějepis. Krátce přibližuje srovnávací pedagogiku, kde upozorňuje na chybějící chronologické hledisko v rámci této disciplíny, a nastiňuje metodu výzkumu, za kterou byla zvolena historicko-srovnávací analýza. Příspěvek se zabývá také některými teoriemi, které se věnují výzkumu vývoje vyučovacích předmětů.
Abstract (in English)
The contribution deals with the theoretical backround of the disertation which investigates the school subject history. It shorty depicts comparative pedagogy, where points about the mising chronological view in a fram of this discipline and sketches the method of the research, which is comparative historical analysys. The contribution also deals with same theories which devote to the research of school subject development.
PrintDisplayed: 30/4/2024 13:22