NĚMEC, Jiří and Martina VODIČKOVÁ. Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů (Education of students-refugees: Teachers´point of view). In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 137 - 152, 8 pp. ISBN 978-80-7315-220-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů
Name (in English) Education of students-refugees: Teachers´point of view
Authors NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martina VODIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. p. 137 - 152, 8 pp. 2011.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055133
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-220-8
Keywords (in Czech) edukace žadatel o mezinárodní ochranu uprchlický tábor vzdělávací strategie výzkum
Keywords in English education asylum seeker refugee migration refugee camp education strategy research
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Changed: 24/2/2013 16:25.
Abstract
Kapitola je věnována tématu edukace dětí, které jsou žadatelé o mezinárodní ochranu, žijících v uprchlických táborech Ministerstva vnitra ČR. Na problematiku nahlížíme očima pedagogů, kteří s těmito žáky každodenně pracují na příslušné základní škole. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Cílem našeho výzkumu bylo přiblížit edukační strategie vyučujících a hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu.
Abstract (in English)
The target of this chapter deals with the topic of education of the children who are asylum seekers living in the refugee camps ran by the Ministry of interior of Czech Republic. We try to look at this problematic through the eyes of the teachers who work with these pupils every day in the primary schools. The study qualitatively analyzes the semi-structured interviews. The target of our research was to introduce the education strategies of the teachers and to look closer onto the issue that still stands in our country as well as in the world on the edge of interest.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/4/2024 10:59