C 2011

Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů

NĚMEC, Jiří and Martina VODIČKOVÁ

Basic information

Original name

Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů

Name (in English)

Education of students-refugees: Teachers´point of view

Authors

NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martina VODIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. p. 137 - 152, 8 pp. 2011

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055133

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-220-8

Keywords (in Czech)

edukace žadatel o mezinárodní ochranu uprchlický tábor vzdělávací strategie výzkum

Keywords in English

education asylum seeker refugee migration refugee camp education strategy research
Změněno: 24/2/2013 16:25, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola je věnována tématu edukace dětí, které jsou žadatelé o mezinárodní ochranu, žijících v uprchlických táborech Ministerstva vnitra ČR. Na problematiku nahlížíme očima pedagogů, kteří s těmito žáky každodenně pracují na příslušné základní škole. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Cílem našeho výzkumu bylo přiblížit edukační strategie vyučujících a hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu.

In English

The target of this chapter deals with the topic of education of the children who are asylum seekers living in the refugee camps ran by the Ministry of interior of Czech Republic. We try to look at this problematic through the eyes of the teachers who work with these pupils every day in the primary schools. The study qualitatively analyzes the semi-structured interviews. The target of our research was to introduce the education strategies of the teachers and to look closer onto the issue that still stands in our country as well as in the world on the edge of interest.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education