Detailed Information on Publication Record
2011
Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů
NĚMEC, Jiří and Martina VODIČKOVÁBasic information
Original name
Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů
Name (in English)
Education of students-refugees: Teachers´point of view
Authors
NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martina VODIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. p. 137 - 152, 8 pp. 2011
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055133
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-220-8
Keywords (in Czech)
edukace žadatel o mezinárodní ochranu uprchlický tábor vzdělávací strategie výzkum
Keywords in English
education asylum seeker refugee migration refugee camp education strategy research
Změněno: 24/2/2013 16:25, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
V originále
Kapitola je věnována tématu edukace dětí, které jsou žadatelé o mezinárodní ochranu, žijících v uprchlických táborech Ministerstva vnitra ČR. Na problematiku nahlížíme očima pedagogů, kteří s těmito žáky každodenně pracují na příslušné základní škole. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Cílem našeho výzkumu bylo přiblížit edukační strategie vyučujících a hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu.
In English
The target of this chapter deals with the topic of education of the children who are asylum seekers living in the refugee camps ran by the Ministry of interior of Czech Republic. We try to look at this problematic through the eyes of the teachers who work with these pupils every day in the primary schools. The study qualitatively analyzes the semi-structured interviews. The target of our research was to introduce the education strategies of the teachers and to look closer onto the issue that still stands in our country as well as in the world on the edge of interest.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|