Detailed Information on Publication Record
2011
Zkušenosti a poznatky škol z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním na 1. stupni ZŠ
HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁBasic information
Original name
Zkušenosti a poznatky škol z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním na 1. stupni ZŠ
Name (in English)
Experience and Knowledge of Schools from Education of Pupils with Health Handicap/Disadvantaged in Primary School
Authors
HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V. p. 45-61, 17 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055141
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5709-8
Keywords (in Czech)
primární vzdělávání; učitelé primární školy; inkluze; výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; zdravotní postižení; zdravotní znevýhodnění
Keywords in English
primary education; primary school teacher; inclusion; education of pupils with special educational needs; health handicap; health disadvantaged
Tags
Reviewed
Změněno: 3/2/2012 12:36, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
Tato kapitola přináší informace z výzkumného šetření zaměřeného na podmínky inkluze žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním v rámci škol, které tyto žáky vzdělávají na 1. stupni základní školy v běžných třídách. Cílem bylo zmapovat některé aspekty, jak konkrétně tyto instituce inkluzi zabezpečují.
In English
This chapter deals the information about research focused on conditions of inclusion of pupils with health handicap or health disadvantaged in the framework primary schools, who these pupils educate in common classes. The aim was to describe some aspects, how the inclusion is provided in this concrete school.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|