C 2011

Zkušenosti a poznatky škol z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním na 1. stupni ZŠ

HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ

Basic information

Original name

Zkušenosti a poznatky škol z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním na 1. stupni ZŠ

Name (in English)

Experience and Knowledge of Schools from Education of Pupils with Health Handicap/Disadvantaged in Primary School

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V. p. 45-61, 17 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055141

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5709-8

Keywords (in Czech)

primární vzdělávání; učitelé primární školy; inkluze; výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; zdravotní postižení; zdravotní znevýhodnění

Keywords in English

primary education; primary school teacher; inclusion; education of pupils with special educational needs; health handicap; health disadvantaged

Tags

Reviewed
Změněno: 3/2/2012 12:36, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

Tato kapitola přináší informace z výzkumného šetření zaměřeného na podmínky inkluze žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním v rámci škol, které tyto žáky vzdělávají na 1. stupni základní školy v běžných třídách. Cílem bylo zmapovat některé aspekty, jak konkrétně tyto instituce inkluzi zabezpečují.

In English

This chapter deals the information about research focused on conditions of inclusion of pupils with health handicap or health disadvantaged in the framework primary schools, who these pupils educate in common classes. The aim was to describe some aspects, how the inclusion is provided in this concrete school.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education