HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ. Zkušenosti a poznatky škol z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním na 1. stupni ZŠ (Experience and Knowledge of Schools from Education of Pupils with Health Handicap/Disadvantaged in Primary School). In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 45-61. ISBN 978-80-210-5709-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zkušenosti a poznatky škol z práce s žáky se zdravotním postižením/znevýhodněním na 1. stupni ZŠ
Name (in English) Experience and Knowledge of Schools from Education of Pupils with Health Handicap/Disadvantaged in Primary School
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V. p. 45-61, 17 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055141
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5709-8
Keywords (in Czech) primární vzdělávání; učitelé primární školy; inkluze; výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; zdravotní postižení; zdravotní znevýhodnění
Keywords in English primary education; primary school teacher; inclusion; education of pupils with special educational needs; health handicap; health disadvantaged
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 3/2/2012 12:36.
Abstract
Tato kapitola přináší informace z výzkumného šetření zaměřeného na podmínky inkluze žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním v rámci škol, které tyto žáky vzdělávají na 1. stupni základní školy v běžných třídách. Cílem bylo zmapovat některé aspekty, jak konkrétně tyto instituce inkluzi zabezpečují.
Abstract (in English)
This chapter deals the information about research focused on conditions of inclusion of pupils with health handicap or health disadvantaged in the framework primary schools, who these pupils educate in common classes. The aim was to describe some aspects, how the inclusion is provided in this concrete school.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 15:51