DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Žák se sluchovým postižením v prostředí inkluzivní základní školy (Pupil with Hearing Impairment in Inclusive Environment of Primary School). In Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení.Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 165-172. ISBN 978-80-210-5731-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žák se sluchovým postižením v prostředí inkluzivní základní školy
Name (in English) Pupil with Hearing Impairment in Inclusive Environment of Primary School
Authors DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lenka HRICOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení.Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. p. 165-172, 8 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055146
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5731-9
Keywords (in Czech) Inkluzivní škola; 1. stupeň základní školy; žák se sluchovým postižením; případová studie.
Keywords in English Inclusive school; primary school; pupil with hearing impairment; case study.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D., učo 29868. Changed: 27/2/2013 09:58.
Abstract
V předkládané kapitole, která je jedním z výstupů komplexního výzkumu, probíhajícího od podzimu roku 2009 a zaměřeného na analýzu podmínek vzdělávání a přístupů k žákům se sluchovým postižením v prostředí inkluzivní školy, jsou představeny dvě případové studie žáků se sluchovým postižením, kteří jsou integrováni na prvním stupni dvou běžných základních škol. Případové studie se podrobně zaměřují na rozbor situace, kdy je žák integrován, a to z různých úhlů pohledu.
Abstract (in English)
The following chapter, which is one of the results of the complex research realized from autumn 2009 and focused on the analysis of the conditions of education of pupils with hearing impairment and attitudes to pupils with hearing impairment in the environment of inclusive school, presents two case studies of pupils with hearing impairment, who are integrated at mainstream primary schools. The case studies focused in detail on the analysis of the situation of integrated pupils, it offers multiple points of view.
Links
MUNI/A/1021/2010, interní kód MUName: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Acronym: IVZVSDP)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 28/9/2024 19:57