Informační systém MU
SYCHROVÁ, Pavla and Jiřina KLENKOVÁ. Edukace žáků s narušenou komunikační schopností v inkluzivním prostředí základní školy. (Education for pupils with impaired communication ability in inclusive enviroment of elementary school.). In KLENKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. první. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 147-156, 9 pp. ISBN 978-80-210-5731-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Edukace žáků s narušenou komunikační schopností v inkluzivním prostředí základní školy.
Name in Czech Edukace žáků s narušenou komunikační schopností v inkluzivním prostředí základní školy.
Name (in English) Education for pupils with impaired communication ability in inclusive enviroment of elementary school.
Authors SYCHROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, KLENKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. p. 147-156, 9 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055153
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5731-9
Keywords (in Czech) edukace; inkluzivní vzdělávání; základní škola; narušená komunikační schopnost; případová studie
Keywords in English education; inclusive education; primary school; impaired communication ability; a case study
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Changed: 19/2/2013 13:06.
Abstract
Uváděná kapitola se zaměřuje na analýzu podmínek inkluzivního vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Jedná se o analýzu prováděnou v rámci dlouhodobého, komplexnějšího a rozsáhlejšího výzkumného šetření probíhajícího již od druhé poloviny roku 2009. V jeho rámci byly také sestaveny případové studie žáků s narušenou komunikační schopností, kteří navštěvují běžnou základní školu. Zpracované případové studie se podrobněji zaměřují na jednotlivé prvky edukace těchto žáků.
Abstract (in English)
Featured chapter focuses on the analysis of the conditions for inclusive education for pupils with impaired communication ability. This is an analysis by the long-term, comprehensive and extensive research investigation ongoing since the second half of 2009. Within this framework, were also compiled three case studies of students with impaired communication ability, who attend to regular primary school. Individual case studies focus in detail on elements of the education of these pupils.
Links
MUNI/A/1021/2010, interní kód MUName: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Acronym: IVZVSDP)
Investor: Masaryk University, Category A
Displayed: 18/7/2024 22:19