DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Propojení teorie a praxe v oblasti terciárního vzdělávání speciálních pedagogů se zaměřením na surdopedii (Interconnection of theory and the practice in the tertiary education of students of special education in the field of education of persons with hearing impairment). In XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebamina téma: Teorie praxi - praxe teorii. Pedagogická fakulta Univerzity Palackého. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Propojení teorie a praxe v oblasti terciárního vzdělávání speciálních pedagogů se zaměřením na surdopedii
Name in Czech Propojení teorie a praxe v oblasti terciárního vzdělávání speciálních pedagogů se zaměřením na surdopedii
Name (in English) Interconnection of theory and the practice in the tertiary education of students of special education in the field of education of persons with hearing impairment
Authors DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ.
Edition XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebamina téma: Teorie praxi - praxe teorii. Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2011.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Terciární vzdělávání, student vysoké školy, vysokoškolský pedagog, speciální pedagogika, surdopedie, odborné praxe.
Keywords in English Tertiary education, student at the university, teacher at the university, special education, education of persons with hearing impairment, field experience.
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D., učo 29868. Changed: 23/3/2012 11:57.
Abstract
V příspěvku byl prezentován výzkum, který byl proveden mezi studenty oboru Speciální pedagogika a Speciální pedagogika – komunikační techniky na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Cílem výzkumu je poukázat na důležitost propojení teorie a praxe v rámci terciárního vzdělávání – u vysokoškolských pedagogů a rovněž u studentů již v rámci vysokoškolského studia daného oboru. Zaměřily jsme se na zkušenosti studentů s odbornými praxemi pouze v rámci specializace surdopedie. Zajímala nás aplikace jejich nabytých odborných vědomostí během studia v rámci absolvovaných praxí a zpětně i využití získaných zkušeností z praxí v propojení s teorií.
Abstract (in Czech)
V příspěvku byl prezentován výzkum, který byl proveden mezi studenty oboru Speciální pedagogika a Speciální pedagogika – komunikační techniky na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Cílem výzkumu je poukázat na důležitost propojení teorie a praxe v rámci terciárního vzdělávání – u vysokoškolských pedagogů a rovněž u studentů již v rámci vysokoškolského studia daného oboru. Zaměřily jsme se na zkušenosti studentů s odbornými praxemi pouze v rámci specializace surdopedie. Zajímala nás aplikace jejich nabytých odborných vědomostí během studia v rámci absolvovaných praxí a zpětně i využití získaných zkušeností z praxí v propojení s teorií.
Abstract (in English)
In the workshop was presented the research, which was done by university students of special education at the Faculty of education at the Masaryk University in Brno. The aim of the research is to show the importance of the interconnection of the theory and the practice in the tertiary education – by university teachers and students. The research is focused on experience of students with the field experiences only in the field of education of persons with hearing impairment. We were interested in application of professional knowledge, which the students learned during studies, in the field experiences and also in using of experience from the field experiences and their interconnection with the theory.
PrintDisplayed: 9/10/2024 16:40