J
2011
Srovnání osobností politických značek ČSSD, ODS a lídrů těchto stran
ŽIŽLAVSKÝ, Michal a Otto EIBL
Základní údaje
Originální název
Srovnání osobností politických značek ČSSD, ODS a lídrů těchto stran
Název anglicky
Comparison of the Political Brand Personalities of the Czech Social Democratic Party, the Civic Democratic Party and Their Leaders
Vydání
Sociální studia, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1214-813X
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50601 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/11:00055179
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
politický marketing; branding; značka; osobnost značky; leader; ODS; ČSSD
Klíčová slova anglicky
political marketing; branding; brand; brand personality; leader; ODS; ČSSD
V originále
Branding se stal jedním z nejpopulárnějších nástrojů, který je využíván v politickém marketingu. Mimo jeho praktické využití poskytuje branding poskytuje analytický rámec, kterým je možné nahlížet na politické strany a na to, jak jsou vnímány voliči. Tento text zkoumá (za využití pro české prostředí modifikované škály Jennifer Aaker), jakým způsobem jsou vnímány osobnosti stran ČSSD a ODS; výsledky jsou pak srovnány s tím, jak jsou vnímány osobnosti lídrů těchto stran.
Anglicky
Branding has recently become one of the most popular tools used by political marketers. In addition to its practical use, the branding approach to political marketing also offers new possibilities to political scientists researching how political brands are perceived by voters. One such tool is the concept of brand personality. This paper uses the brand personality concept to compare the brand personalities of the two main Czech political parties – the Czech Social Democratic Party and the Civic Democratic Party – and their leaders. To do so, it uses Jennifer Aaker’s five-dimensional brand personality scale modified to for use on political brands and within the Czech political environment.
Návaznosti
MSM0021622407, záměr | Název: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích |
|
Zobrazeno: 31. 10. 2024 18:46