FIALOVÁ, Ilona a Miroslava PRNÁ. Plavání jako významná terapeutická aktivita, podílející se na všestranném rozvoji jedinců s tělesným postižením. In Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. s. 195-207. ISBN 978-80-210-5731-9. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Plavání jako významná terapeutická aktivita, podílející se na všestranném rozvoji jedinců s tělesným postižením
Název anglicky Swimming as Significant Therapeutic Activity which Contributes to Comprehensive Development of Individuals with Physical Disabilities
Autoři FIALOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí) a Miroslava PRNÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities, od s. 195-207, 13 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055181
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5731-9
Klíčová slova česky jedinec s tělesným postižením mozková obrna žák edukace základní škola plavání výcvik plavání terapie kvalita života
Klíčová slova anglicky individuals with physical disabilities; cerebral palsy; pupil; education; primary school; swimming; swimming training; therapy; quality of life
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., učo 1640. Změněno: 17. 3. 2013 21:43.
Anotace
Kapitola se zabývá problematikou výuky plavání u jedinců s tělesným postižením se zřetelem na mozkovou obrnu. Je zde charakterizován vliv plavání na jejich zdravotní stav a celkový rozvoj osobnosti. Kapitola obsahuje teoretická východiska řešené problematiky a vybrané závěry výzkumného šetření. Jako příklad jsou uvedeny tři kazuistiky žáků s mozkovou obrnou, kteří se zúčastnili plaveckého výcviku v rámci kvalitativního výzkumného šetření.
Anotace anglicky
The chapter focuses on teaching swimming. Characterizes the influence of swimming on health and personal development. The chapter contains the theoretical basis of the solved problems and selected findings of the research. As an example are three case studies of pupils with physical disabilities (with CP). They participated in swimming training in qualitative research investigation.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2010, interní kód MUNázev: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 10:31