FIALOVÁ, Ilona and Miroslava PRNÁ. Plavání jako významná terapeutická aktivita, podílející se na všestranném rozvoji jedinců s tělesným postižením (Swimming as Significant Therapeutic Activity which Contributes to Comprehensive Development of Individuals with Physical Disabilities). In Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 195-207. ISBN 978-80-210-5731-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Plavání jako významná terapeutická aktivita, podílející se na všestranném rozvoji jedinců s tělesným postižením
Name (in English) Swimming as Significant Therapeutic Activity which Contributes to Comprehensive Development of Individuals with Physical Disabilities
Authors FIALOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Miroslava PRNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities, p. 195-207, 13 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055181
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5731-9
Keywords (in Czech) jedinec s tělesným postižením mozková obrna žák edukace základní škola plavání výcvik plavání terapie kvalita života
Keywords in English individuals with physical disabilities; cerebral palsy; pupil; education; primary school; swimming; swimming training; therapy; quality of life
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., učo 1640. Changed: 17/3/2013 21:43.
Abstract
Kapitola se zabývá problematikou výuky plavání u jedinců s tělesným postižením se zřetelem na mozkovou obrnu. Je zde charakterizován vliv plavání na jejich zdravotní stav a celkový rozvoj osobnosti. Kapitola obsahuje teoretická východiska řešené problematiky a vybrané závěry výzkumného šetření. Jako příklad jsou uvedeny tři kazuistiky žáků s mozkovou obrnou, kteří se zúčastnili plaveckého výcviku v rámci kvalitativního výzkumného šetření.
Abstract (in English)
The chapter focuses on teaching swimming. Characterizes the influence of swimming on health and personal development. The chapter contains the theoretical basis of the solved problems and selected findings of the research. As an example are three case studies of pupils with physical disabilities (with CP). They participated in swimming training in qualitative research investigation.
Links
MUNI/A/1021/2010, interní kód MUName: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Acronym: IVZVSDP)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 1/5/2024 08:44