C 2011

Moderní přístupy k hodnocení v cizojazyčné výuce se zřetelem k žákům s SPU

GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ

Basic information

Original name

Moderní přístupy k hodnocení v cizojazyčné výuce se zřetelem k žákům s SPU

Name (in English)

Modern Approaches to Evaluation in Foreign Language Teaching to Pupils With SLD

Authors

GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, belonging to the institution), Světlana HANUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Věra JANÍKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana KYLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Education Needs V, p. 205-218, 14 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055184

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-220-8

Keywords (in Czech)

hodnocení; hodnocení podporující učení; cizojazyčné vyučování; učitel

Keywords in English

assessment; evaluation; assessment for learning; foreign language teaching; teacher

Tags

Reviewed
Změněno: 13/9/2014 07:03, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Abstract

V originále

I v cizojazyčné výuce se uplatňují moderní přístupy k hodnocení, které se zaměřují nejen na žákův výkon, ale i na evaluaci procesu učení, přičemž je zde významným způsobem zdůrazňována potřeba individualizovaného a diferencovaného uchopení dané problematiky společně s rozvojem schopnosti žákova sebehodnocení. Kapitola podává souhrnný přehled o aktuálních přístupech k hodnocení ve výuce cizích jazyků a představuje výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo reálnou situaci v oblasti hodnocení zaměřeného na výkon i proces učení se cizím jazykům u žáků se specifickými poruchami učení (SPU) na základní škole.

In English

Modern approaches to evaluation in foreign language teaching do not only focus on the evaluation of the pupil’s performance but also on the evaluation of the process of learning. Individualized and differentiated approach is emphasized together with the development of the pupil’s self-evaluation capacities. The aims of the chapter are to provide an overview of current trends in the evaluation in foreign language teaching and learning and to present partial results of a research project into the situation in the evaluation focusing on both the results and the process of foreign language teaching to pupils with specific learning difficulties at basic schools

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education