J 2011

Using distance study supports in face-to-face education

HRBÁČEK, Jiří

Basic information

Original name

Using distance study supports in face-to-face education

Name in Czech

Využití distančních studijních opor v prezenční výuce

Authors

HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Technologia vzdelavania. Vedecko-pedagogicky casopis, Nitra , Slovensko, SLOVDIDAC, 2011, 1335-003X

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055186

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Distanční studijní opory; Distanční vzdělávání; Prezenční výuka; Efektivita výuky

Keywords in English

Distance study supports;Distance Learning; Full time teaching; efectivity of teachichg

Tags

Reviewed
Změněno: 29/2/2012 20:44, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

This paper deals on new study supports the use of distance education in full-time teaching. The described method is the result of years of research, for which he was created by this method. Improves the individualisation of education, and teaching becomes more effective. The paper presents results of research conducted during the implementation of this method in teaching information technology at the Pedagogical Faculty of Masaryk University in Brno. Published in the on-line version (ISSN 1338-1202), http:// technologiavzdelavania.ukf.sk

In Czech

Článek pojednává o novém způsobu využití distančních studijních opor v prezenční výuce. Popsaný způsob je výsledkem několikaletého výzkumu, na základě kterého byla vytvořena tato metoda. Zlepšuje individualizaci vzdělávání, a výuka se stává efektivnější. Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, prováděného při implementaci této metody do výuky informačních technologií na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Zveřejněno i v on-line verzi (ISSN 1338-1202), http://technologiavzdelavania.ukf.sk

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education