B 2011

Využití distančních studijních opor v prezenční výuce

HRBÁČEK, Jiří

Basic information

Original name

Využití distančních studijních opor v prezenční výuce

Name in Czech

Využití distančních studijních opor v prezenční výuce

Name (in English)

Use distance study supports in face to face education

Authors

HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, 134 pp. 2011

Publisher

MSD, spol. s r.o., Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055192

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7392-168-2

Keywords (in Czech)

Distanční studijní opory; heterogenní model výuky; výzkum efektivity výuky; prezenční výuka; blended learning

Keywords in English

Distance learning support;heterogeneous model of teaching; research teaching effectiveness;teaching full time ; blended learning

Tags

Reviewed
Změněno: 22/1/2013 17:46, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace se zabývá možností využití blended learningu v prezenční výuce. Popisuje výsledky výzkumu efektivity využití studijních opor v prezenční výuce při výuce elektrotechniky a elektroniky na středních průmyslových školách v Čechách i na Slovensku. Definuje heterogenní model výuky pro její jednotlivé formy a pomocí něj pak dokazuje některé hypotézy výzkumu.

In English

The publication deals with the possibility of using blended learning in full-time teaching. Describes research study supports the effectiveness of the use of full-time teaching in the classroom Electrical Engineering and industrial electronics at secondary schools in the Czech and Slovak. Defines the heterogeneous model for teaching the various forms and then use it to prove some research hypotheses.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education

Files attached