PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Cílená intervence v praxi internátu základní školy praktické (Focused intervention in school practice). In Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.). Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. Brno: PdF MU, 2011, p. 486-496, 10 pp. ISBN 978-80-7315-216-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Cílená intervence v praxi internátu základní školy praktické
Name in Czech Cílená intervence v praxi internátu základní školy praktické
Name (in English) Focused intervention in school practice
Authors PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, p. 486-496, 10 pp. 2011.
Publisher PdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055197
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-216-1
Keywords (in Czech) Dramatická výchova děti v riziku poruch chování intervenční triangl sociální stabilita kompetence potencialita
Keywords in English Drama in education etude ritual intervention strategy behaviour disorder institutional care intervention triangle social stability competences potentiality
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 13/4/2012 07:56.
Abstract
Článek prezentuje výstup z výzkumu metodiky intervenčních strategií s využitím etud dramatické výchovy pro podporu a posilování dětí v ústavní výchově s cílem prevence poruch chování. U dětí v institucionální výchově je zvýšené riziko vývoje poruch chování především z důvodu patologických popř. omezených příležitostí k učení. Cílenou intervencí formou dramatické výchovy je možné jim tato znevýhodnění kompenzovat.
Abstract (in English)
The article presents a research mapping the use of drama education etudes in the institutional care environment. The etudes are aimed to intervene and support the inclusion of children with behavior disorders.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 10/10/2024 01:29