Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{968868, author = {Doležalová, Lenka and Lukáčová, Jana}, booktitle = {Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Stud}, keywords = {child with hearing impairment, education of pupils with hearing impairment, bilingual education, Czech language, Czech sign language, global reading, reading with understanding.}, language = {cze}, isbn = {978-80-7315-215-4}, title = {Recepce psaného textu u dětí se sluchovým postižením}, year = {2011} }
TY - CONF ID - 968868 AU - Doležalová, Lenka - Lukáčová, Jana PY - 2011 TI - Recepce psaného textu u dětí se sluchovým postižením SN - 9788073152154 KW - child with hearing impairment, education of pupils with hearing impairment, bilingual education, Czech language, Czech sign language, global reading, reading with understanding. N2 - Příspěvek se zabývá problematikou čtení s porozuměním u dětí se sluchovým postižením. Cílem příspěvku je poukázat na důležitost osvojení si dovednosti číst s porozuměním právě u jedinců se sluchovým postižením, pro něž může být recepce psaného textu jednou z cest k úspěšné komunikaci s intaktní populací. V příspěvku je dále prezentováno výzkumné šetření realizované v rámci diplomové práce Bc. Jany Lukáčové s názvem Čtení s porozuměním u dětí se sluchovým postižením. Cílem práce bylo objasnit proces osvojování čtenářských dovedností, recepci psaného textu, specifika získávání čtenářských dovedností a výuky čtení u jedinců se sluchovým postižením. Dalším cílem empirické části práce bylo vytvořit pro žáky se sluchovým postižením vhodnou metodickou pomůcku k výuce čtení. Metodickou pomůcku představuje čítanka s upravenými texty pro děti mladšího školního věku. ER -
DOLEŽALOVÁ, Lenka and Jana LUKÁČOVÁ. Recepce psaného textu u dětí se sluchovým postižením (Reception of written text by children with hearing impairment). In \textit{Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Stud}. 2011. ISBN~978-80-7315-215-4.
|