Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{968873, author = {Doležalová, Lenka and Lukáčová, Jana}, address = {Brno}, booktitle = {Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Stude}, edition = {1.}, editor = {Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.)}, keywords = {child with hearing impairment education of pupils with hearing impairment bilingual education Czech language Czech sign language global reading reading with understanding}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-216-1}, pages = {45-57}, publisher = {Paido}, title = {Recepce psaného textu u dětí se sluchovým postižením}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 968873 AU - Doležalová, Lenka - Lukáčová, Jana PY - 2011 TI - Recepce psaného textu u dětí se sluchovým postižením PB - Paido CY - Brno SN - 9788073152161 KW - child with hearing impairment education of pupils with hearing impairment bilingual education Czech language Czech sign language global reading reading with understanding N2 - Příspěvek se zabývá problematikou čtení s porozuměním u dětí se sluchovým postižením. Cílem příspěvku je poukázat na důležitost osvojení si dovednosti číst s porozuměním právě u jedinců se sluchovým postižením, pro něž může být recepce psaného textu jednou z cest k úspěšné komunikaci s intaktní populací. V příspěvku je dále prezentován výzkum realizovaný v rámci diplomové práce Bc. Jany Lukáčové s názvem Čtení s porozuměním u dětí se sluchovým postižením. Cílem práce bylo objasnit proces osvojování čtenářských dovedností, recepci psaného textu, specifika získávání čtenářských dovedností a výuky čtení u jedinců se sluchovým postižením. Dalším cílem empirické části práce bylo vytvořit pro žáky se sluchovým postižením vhodnou metodickou pomůcku k výuce čtení. Metodickou pomůcku představuje čítanka s upravenými texty pro děti mladšího školního věku. ER -
DOLEŽALOVÁ, Lenka a Jana LUKÁČOVÁ. Recepce psaného textu u dětí se sluchovým postižením. In Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.). \textit{Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Stude}. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, s.~45-57. ISBN~978-80-7315-216-1.
|