DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Podmínky inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole (Conditions of Inclusive Education of Pupils with Hearing Impairment in the Primary School). 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podmínky inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole
Name in Czech Podmínky inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole
Name (in English) Conditions of Inclusive Education of Pupils with Hearing Impairment in the Primary School
Authors DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ.
Edition 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Žák se sluchovým postižením, první stupeň základní školy, integrace, inkluze, inkluzivní vzdělávání, podmínky vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivní škole.
Keywords in English Pupil with hearing impairment, primary school, integration, inclusion, inclusive education, conditions for the education of pupils with hearing impairment in inclusive school.
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D., učo 29868. Changed: 30/1/2012 21:49.
Abstract
Příspěvek se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se sluchovým postižením v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina a prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit podmínky ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením, materiální zabezpečení škol pro vzdělávání sledovaných žáků s ohledem na jejich speciální potřeby, kompetence pedagogických pracovníků v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a využívání nabídky spolupráce se školskými poradenskými zařízeními. Výzkumný soubor tvořili učitelé prvního stupně vybraných základních škol. Na základě analýzy odpovědí získaných z dotazníků je uveden výběr nejvýznamnějších poznatků, které jsou okomentovány a následně pro přehlednost doplněny tabulkami a/či grafy.
Abstract (in English)
This paper deals with inclusive education of pupils with hearing impairment in South Moravian region and region Vysočina and presents the results of the research, whom aim was to find out the conditions for education of pupils with hearing impairment, material support of the pupils with regard to their special needs, competences of the teachers in the field of education of pupils with hearing impairment and exploitation of the offered cooperation with school counseling centers. In the research group were the teachers on primary schools. The answers were analyzed and a part of them is presented in this article. The results are commented and the tables and graphs are added.
PrintDisplayed: 25/9/2024 10:09