ČERVENKA, Karel. Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu (Roles of „problematic“ children within the system of institutioinal care from their own perspective: Some research findings). In Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: Masarykova univerzita. MuniPress, 2011, p. 305-316. ISBN 978-80-210-5731-9. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{969040, author = {Červenka, Karel}, address = {Brno}, booktitle = {Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities}, keywords = {behavioral difficulties; behavioral disorder; special educational need; inclusive education; special education intervention; qualitative research;}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5731-9}, pages = {305-316}, publisher = {Masarykova univerzita. MuniPress}, title = {Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 969040 AU - Červenka, Karel PY - 2011 TI - Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu VL - neuveden PB - Masarykova univerzita. MuniPress CY - Brno SN - 9788021057319 KW - behavioral difficulties KW - behavioral disorder KW - special educational need KW - inclusive education KW - special education intervention KW - qualitative research; N2 - Inkluzivní edukace dětí s poruchami chování či v jejich riziku a s ní související intervenční strategie by měly přihlížet k potřebám těchto dětí. Autor vychází z předpokladu, že potřebám dítěte nelze plně porozumnět bez zájmu o jeho pohled na situaci, o to, jak samo vnímá okolní svět a sebe sama v něm. Jednou z cest k takovému porozumění je kvalitativní výzkum. V textu jsou prezentována průběžná zjištění vycházející z výzkumu, který se zajímá o pohled tzv. problémových dětí na systém péče o ohrožené děti a na jejich vlastní pozici a roli v něm. Participanty výzkumu byli klienti preventivně výchovného zařízení. ER -
ČERVENKA, Karel. Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu (Roles of „problematic“ children within the system of institutioinal care from their own perspective: Some research findings). In \textit{Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities}. Brno: Masarykova univerzita. MuniPress, 2011, p.~305-316. ISBN~978-80-210-5731-9.
|