Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{969041, author = {Miléř, Tomáš and Sládek, Petr}, address = {Brno}, booktitle = {Škola a zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví}, edition = {1}, editor = {Řehulka, Evžen}, keywords = {education; experiments; microclimate}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5722-7}, pages = {215-220}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Sledování mikroklimatu ve třídě během vyučování}, url = {http://www.ped.muni.cz/z21/}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 969041 AU - Miléř, Tomáš - Sládek, Petr PY - 2011 TI - Sledování mikroklimatu ve třídě během vyučování PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021057227 KW - education KW - experiments KW - microclimate UR - http://www.ped.muni.cz/z21/ N2 - Doporučení vědeckých výzkumů nebývá vždy dostatečně akceptováno dotčenou populací. Mnohdy je účelné podpořit závěry těchto výzkumů zjednodušenými experimenty, které jsou vhodné pro školní vzdělávání. Přímý kontakt žáků s vlastním měřením má značný následný impakt. Hlavním parametrem, který může výrazně ovlivnit efektivnost výuky, je vedle teploty, vlhkosti vzduchu a intenzity světla obsah CO2. Pro měření byla vybrána souprava Vernier, která umožňuje sledování sledovaných parametrů. Měření bylo prováděno v delším časovém průběhu v různých typech učeben (různá expozice vůči dopadu slunečního záření, různá velikost místnosti) za různého počtu žáků a při různých činnostech. Byla sledována i role pootevřených oken a krátkého vyvětrání učebny v průběhu hodiny na hodnoty fyzikálních veličin. Vyhodnocení měření mikroklimatu nám umožnilo vytvořit projekty pro výzkum realizovatelný žáky škol. Vlastní měření je možno doplnit testováním reakční doby žáků za různých mikroklimatických podmínek. ER -
MILÉŘ, Tomáš and Petr SLÁDEK. Sledování mikroklimatu ve třídě během vyučování (Monitoring of microclimate in the classroom during the lesson). In Řehulka, Evžen. \textit{Škola a zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví}. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p.~215-220. ISBN~978-80-210-5722-7.
|