VÍTKOVÁ, Marie. RESILIENCE IN CHILDREN AND ITS IMPORTANCE FOR EARLY SUPPORT. In Řehulka, Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Trought Education. 1. vyd. Brno: Masaryk University. s. 161-168. ISBN 978-80-210-5720-3. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název RESILIENCE IN CHILDREN AND ITS IMPORTANCE FOR EARLY SUPPORT
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Trought Education, od s. 161-168, 8 s. 2011.
Nakladatel Masaryk University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055254
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5720-3
Klíčová slova anglicky resilience in children; early age; health disability; plasticity of CNS; early intervention
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 1. 2. 2012 09:27.
Anotace
The chapter focuses on questions of early support and early intervention to children with developmental disability and its family. Within the context of early support, the term resilience has been explained. Resilience occurs when unfavourable and specific conditions of a child co-occur and interact with environment. We focus on possibilities offered by great plasticity of CNS in the early age. We define early intervention in accordance with the Act on Social Sevices. In the end of the chapter we present a research analysing experience of mothers of children with profound disabilities with external support in early and pre-school age.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 16:49