Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{969053, author = {Dokulil, Miloš}, address = {Brno}, booktitle = {Škola a zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví.}, edition = {1.}, editor = {E. Řehulka}, keywords = {synchronized nervous system; readiness potential; artificial intelligence; exponential curve; first six years of a child; extrasensory friar’s lantern; celebrity cult; “soul“; memory robot; ; exam requirements; personal identity;}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5722-7}, pages = {9-24}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Rozhodující pro zdraví i zdravou školu je cesta ke zdravé mysli: Kde je zakotven příběh o zdraví, a nejen pro školu, a nejen tam nejdřív}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 969053 AU - Dokulil, Miloš PY - 2011 TI - Rozhodující pro zdraví i zdravou školu je cesta ke zdravé mysli: Kde je zakotven příběh o zdraví, a nejen pro školu, a nejen tam nejdřív PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021057227 KW - synchronized nervous system KW - readiness potential KW - artificial intelligence KW - exponential curve KW - first six years of a child KW - extrasensory friar’s lantern KW - celebrity cult KW - “soul“ KW - memory robot KW - KW - exam requirements KW - personal identity; N2 - (1) Pro vytčenou tématiku je především směrodatné, že lidé a jejich životní prostředí jsou dynamickými soustavami. (2, 3) Ve dvou kapitolách autor textu zápasí s mechanicko-deterministickým modelem mysli. (4) Nato v osmi vytčených perspektivách uvádí možné životní souvislosti obecně podmiňující současný přístup k problematice. (5) Na 10 součas-ných konkrétních příkladech ilustruje překážky brzdící nezbytný reformní vývoj žádoucím směrem, tj. ke komplexnímu zdraví. (6) Zčásti jsou připomenuty některé otázky, o nichž se autor zmiňoval již na loňské konferenci a jež zůstávají stále nadmíru aktuální. (7) Žádný závěr nemůže být definitivní. Nadějný klíč k lepšímu zdraví mladých i všech ostatních generací může podpůrně škola dát. „Tažné“ vzory třeba najít v učitelkách a učitelích kvalifikovaných nejen odborně, ale i charakterem, což ovšem je – bohužel – ne okamžitě řešitelné politikum. ER -
DOKULIL, Miloš. Rozhodující pro zdraví i zdravou školu je cesta ke zdravé mysli: Kde je zakotven příběh o zdraví, a nejen pro školu, a nejen tam nejdřív. In E. Řehulka. \textit{Škola a zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví.}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s.~9-24, 17 s. ISBN~978-80-210-5722-7.
|