BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení v dospělém věku - kvalitativní výzkumné šetření (Specific Learning Difficulties in Adulthood - A Qualitative Research). In KLENKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. et.al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Masarykova Univerzita. Brno: MSD, 2011, p. 109-122. ISBN 978-80-210-5731-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifické poruchy učení v dospělém věku - kvalitativní výzkumné šetření
Name (in English) Specific Learning Difficulties in Adulthood - A Qualitative Research
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Masarykova Univerzita. Brno, KLENKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. et.al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, p. 109-122, 14 pp. 2011.
Publisher MSD
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055263
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5731-9
Keywords (in Czech) dospělost specifické poruchy učení strategie dyslexie zaměstnání komunikace kvalitativní výzkum
Keywords in English adulthood specific learning disabilities strategies dyslexia employmen communication qualitative research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 2/3/2014 21:43.
Abstract
Dospělé osoby s dyslexií mají odpovědnost samy za sebe a za to, jak se sžijí se svými předpoklady, pochopí, jakým způsobem zpracovávají informace, vytvoří si strategie, jak zvládnout odlišný způsob myšlení, a rozvinou taktiku k vypořádání se s každodenním životem. Pro mnohé dospělé osoby s dyslexií je velmi namáhavé zvládnout požadavky a povinnosti rodinného života. Kapitola prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, zaměřeného na důsledky projevů specifických poruch učení u osob v dospělém věku.
Abstract (in English)
Adults with dyslexia have a responsibility for themselves familiarized with their assumptions, understand how they process information, devise strategies to handle different way of thinking, and develop tactics to deal with everyday life. For many adults with dyslexia is very hard to master the requirements and responsibilities of family life. Chapter presents the results of a qualitative research focused on the specifics of the consequences of expression of specific learning disabilities to those in adults.
PrintDisplayed: 4/6/2024 18:28