Informační systém MU
KAŇKOVÁ, Klára a Rudolf KOHOUTEK. PSYCHOPATOLOGICKÉ TENDENCE UČITELŮ A UČITELEK NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH. In Řehulka Evžen. Škola a zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 233-242, 9 s. ISBN 978-80-210-5722-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PSYCHOPATOLOGICKÉ TENDENCE UČITELŮ A UČITELEK NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
Název česky Psychopatologické tendence učitelů a učitelek na středních školách
Název anglicky Psychopatological tendencies of teachers at secondary schools
Autoři KAŇKOVÁ, Klára (203 Česká republika) a Rudolf KOHOUTEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Škola a zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví, od s. 233-242, 9 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055264
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5722-7
Klíčová slova česky psychopatologické tendence; učitelé; učitelky; střední školy
Klíčová slova anglicky psychopatological tendencies; teachers; secondary schools
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc., učo 33385. Změněno: 2. 4. 2015 14:08.
Anotace
Studie se zabývá psychopatologickými tendencemi učitelů a učitelek středních škol. Zkoumá somatizaci, obsese a kompulze, interpersonální senzitivitu, subdeprese a deprese, anxiozitu, hostilitu, fobie, paranoidní myšlení a sklon k psychoticismu. Autoři zjistili, že 16 % učitelů a učitelek středních škol má hraniční hodnoty uvedených potíží a 6% učitelů a učitelek má již tyto potíže patologické.
Anotace anglicky
This study deals with psychopathological tendencies of teachers at secondary school: exteriozation, obsessions and compulsions,interpersonal sensitivity, depression, anxiety, hostility, phobia, paranoid thinking and psychotic disorders were investigated. The authors was found that 16% of teachers in secondary and vocational schools reached borderline values and 6% of teachers reached pathological values.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
Zobrazeno: 21. 8. 2024 12:23