D 2011

Recommendations for the Implementation of Health Education in Primary Schools

MUŽÍKOVÁ, Leona

Basic information

Original name

Recommendations for the Implementation of Health Education in Primary Schools

Name in Czech

Podněty pro realizaci výchovy ke zdraví na základních školách

Authors

MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education, p. 89-96, 8 pp. 2011

Publisher

Masaryk University

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055277

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5720-3

Keywords (in Czech)

výchova ke zdraví; model výchovy ke zdraví; základní škola; projektované kurikulum; realizované kurikulum; školní vzdělávací programy

Keywords in English

health education; health education model; primary school; projected curriculum; implemented curriculum; school educational programme

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/2/2015 22:33, PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper provides an overview of the subproject results obtained within the School and Health for the 21st Century (Škola a zdraví pro 21. století) research project. The subproject focuses on health education in primary schools. It deals with the projected and implemented curriculum of health education and compares the findings with foreign countries. The research methods include content analysis of documents and professional texts, standardised controlled interviews, questionnaires and modelling of the health education curriculum. As part of the research, educational documents containing the projected curriculum of health education were analysed. The research samples comprise representative samples of the Czech Republic citizens and a random selection of primary school heads. The results serve as a basis for health education modelling in primary schools, the aim of which is to contribute to the optimal implementation of health education as an educational field.

In Czech

Příspěvek shrnuje výsledky dílčího projektu výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století. Dílčí projekt je orientován na výchovu ke zdraví na základních školách. Zabývá se projektovaným a realizovaným kurikulem výchovy ke zdraví a srovnává získané poznatky se zahraničím. Výzkumnými metodami byly obsahová analýza dokumentů a odborných textů, standardizovaný řízený rozhovor, dotazníky a modelování kurikula výchovy ke zdraví. Analyzovány byly vzdělávací dokumenty obsahující projektované kurikulum výchovy ke zdraví. Výzkumnými soubory byly reprezentativní soubory občanů České republiky a náhodný výběr ředitelů základních škol. Výsledky zkoumání jsou východiskem pro modelování výchovy ke zdraví na ZŠ, jehož cílem je přispět k optimalizaci realizace vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century