MUŽÍKOVÁ, Leona. Recommendations for the Implementation of Health Education in Primary Schools. In Řehulka, Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education. 1st ed. Brno: Masaryk University, 2011, p. 89-96. ISBN 978-80-210-5720-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Recommendations for the Implementation of Health Education in Primary Schools
Name in Czech Podněty pro realizaci výchovy ke zdraví na základních školách
Authors MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education, p. 89-96, 8 pp. 2011.
Publisher Masaryk University
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055277
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5720-3
Keywords (in Czech) výchova ke zdraví; model výchovy ke zdraví; základní škola; projektované kurikulum; realizované kurikulum; školní vzdělávací programy
Keywords in English health education; health education model; primary school; projected curriculum; implemented curriculum; school educational programme
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D., učo 45625. Changed: 18/2/2015 22:33.
Abstract
The paper provides an overview of the subproject results obtained within the School and Health for the 21st Century (Škola a zdraví pro 21. století) research project. The subproject focuses on health education in primary schools. It deals with the projected and implemented curriculum of health education and compares the findings with foreign countries. The research methods include content analysis of documents and professional texts, standardised controlled interviews, questionnaires and modelling of the health education curriculum. As part of the research, educational documents containing the projected curriculum of health education were analysed. The research samples comprise representative samples of the Czech Republic citizens and a random selection of primary school heads. The results serve as a basis for health education modelling in primary schools, the aim of which is to contribute to the optimal implementation of health education as an educational field.
Abstract (in Czech)
Příspěvek shrnuje výsledky dílčího projektu výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století. Dílčí projekt je orientován na výchovu ke zdraví na základních školách. Zabývá se projektovaným a realizovaným kurikulem výchovy ke zdraví a srovnává získané poznatky se zahraničím. Výzkumnými metodami byly obsahová analýza dokumentů a odborných textů, standardizovaný řízený rozhovor, dotazníky a modelování kurikula výchovy ke zdraví. Analyzovány byly vzdělávací dokumenty obsahující projektované kurikulum výchovy ke zdraví. Výzkumnými soubory byly reprezentativní soubory občanů České republiky a náhodný výběr ředitelů základních škol. Výsledky zkoumání jsou východiskem pro modelování výchovy ke zdraví na ZŠ, jehož cílem je přispět k optimalizaci realizace vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 28/9/2024 22:42