BARTOŇOVÁ, Miroslava. Obecné přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách (General Approaches to Pupils with Special Educational Needs in Secondary Schools). In VÍTKOVÁ, M., OPATŘILOVÁ, D. (ed.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. 2011. ISBN 978-80-7315-215-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Obecné přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách
Name (in English) General Approaches to Pupils with Special Educational Needs in Secondary Schools
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava.
Edition VÍTKOVÁ, M., OPATŘILOVÁ, D. (ed.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole, 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-215-4
Keywords (in Czech) střední vzdělávání praktická škola žák s mentálním postiţením vzdělávání
Keywords in English secondary education practical school students with intellectual disabilities education research curriculum support
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 13/4/2012 09:03.
Abstract
Rámcové vzdělávací programy pro obor vzdělání praktická škola jednoletá a praktická škola dvouletá představují převratnou změnu v oblasti školství. Stanovují obsah, rozsah, podmínky a výsledky vzdělávání, které jsou povinné pro tvorbu školních vzdělávacích programů, které mohou školy do značné míry profilovat podle svých moţností. Stať prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření zaměřeného na moţnosti přístupů a práce s výchovně vzdělávacími prostředky vyuţívanými v edukaci ţáků na praktické škole dvouleté.
Abstract (in English)
Framework Educational Programs for the field of education in practical one-year school and practical two-year school represents a revolutionary change in education. Determining the content, scope, conditions and educational outcomes that are required for the creation of School Educational Programs, which schools largely profiled according to their abilities. The article presents partial results of a research focused on possibilities to access and work with educational and training resources used by the education of pupils at the practical two-year school.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 12/6/2024 10:11